perjantai 19. helmikuuta 2016

Langkawi - Satun/ Hat Yai Thaimaa

Oli aika jatkaa matkaa, olimme katsoneet,
Että kello 9:00 lauttaan jos yrittäisi ehtiä.

Aikainen herätys oli siis tiedossa, kävimme pika aamupalalla ja siitä rinkat selkään ja kohti Langkawin ferry -satamaa.

Emme olleet ostaneet lippuja valmiiksi vaan kävimme ostamassa liput satamaan saapuessa , jos liput haluaa ennakkoon niin niitä saa ostettua vasta edellisenä päivänä ennen lähtöä.

Lippuja ostaessa pitää olla passi.

Ostimme siis liput Satun: iin Thaimaan puolelle eli ylitämme rajan meriteitse tällä kertaa . Lippujen hinnat : aikuinen 30 RM ( 7€ ) , lapsi 23 RM ( 5,50€) ja vauva 12 RM ( 3€). Näissä lautoissa vauva on alle 3 vuotias .

Matka kesti 1h 15 minuuttia ja meni todella nopeasti. Satamassa oli sitten suoraan passien tarkastus ja laukkujen läpivalaisu.

Koska satamaan ei tullut kun meidän ferry, niin jono onneksi ei ollut paha ja pääsimme tullin läpi n. 20 minuutissa .

Niin olimme Thaimaan puolella, Satun-nimisessä kaupungissa . Satama ei ole ihan keskustassa, josta minivanit ja bussit lähtevät. Ostimme liput satamasta suoraan Hat Yaihin, jolloin saimme ensin kuljetuksen Satunin bussiterminaaliin ja siitä sitten Hat Yaihin.

Liput maksoi 200bath/ penkki ( 5€ ), otimme 3 penkkiä, koska pienin istuu sylissä ja tavaroille jouduimme ottamaan myös yhden penkin, jonka hinta oli 100bath (2,5 € )

Meidän onneksi minivani lähti samantien ja olimme ensimmäiset asiakkaat, Matkan alussa sitten poimittiin auto täyteen vielä.

Minivanit kulkee Thaimaassa vain täysinä, eli kuljettajat kyllä täyttää auton ennen kuin matka kunnolla alkaa.

Matka Hat Yaihin kesti 1,5 h ja lapset nukkui koko matkan.

Kokonaisuudessaan tämän päivän matka kesti siis 4,5 h noin. Eli todella helppo matka .

Pääsimme hotellille Centara hotel, joka sijaitsee ihan keskustassa . Olemme olleet samanketjun hotellissa viime vuonna Samuilla Thaimaassa.

Lähdimme samantien tutustumaan kaupunkiin. Todella samanlainen kuin Bangkok, mutta tottakai pienempi .

Hat Yai on kaupunki lähellä Malesian rajaa. Väestöstä on suurempi osuus muslimeita ja etnisiä kiinalaisia kuin muissa alueen kaupungeissa. Hat Yai on Songhlan provinssin suurin kaupunki, mutta Songhla on provinssin pääkaupunki.

Pyörimme tosiaan ensin lähellä hotelliamme, jonka jälkeen otimme tuk tukin Central festival- kauppakeskukseen.

Pyörittyämme siellä jonkun aikaa niin menimme siihen edustalla oleville Nightmarketeille.

Paljon nuorisovaatetta ja ruokakojuja.

Huomenna sitten lisää tutustumaan paikkoihin.